Rekonstrukce a úprava nástavby CAS
Rekonstrukce a úpravy nástavby CAS
Z kapacitních důvodů je dosavadní fotogalerie rekonstrukce přesunuta na
sdholdrichovice.rajce.idnes.cz/Hasici_Oldrichovice/
Informace z rekonstrukce a fotografie z poslední doby budou zde na této stránce doplňovány podle průběhu jednotlivých prací.
Začátkem Března byl zahájen další z našich úkolů ,kterým je rekonstrukce a úpravy prostor nástavby naší CASky.Protože se jedná o celkem náročný úkol ,proto byla rekonstrukce rozplánována průběžně do celého roku.
Tuto rekonstrukci si z důvodu finančních prostředků budeme provádět vlastními silami.Tomuto začátku předcházely dlouhé hodiny shromažďování fotodokumentace rekonstrukcí techniky kolegů z jiných sborů ,aby jsme se mohli dostatečně inspirovat a zbytečně se nedopouštěli různých chyb,které by již nešly odstranit.
Demontáž pěnidlové nádrže
5.3.2009
Jako první jsme odstranili pěnidlovou nádrž s přiměšovacím příslušenstvím.Z toho důvodu ,že se nepředpokládá používání pěnidla u naší jednotky bylo o tomto odstranění rozhodnuto a stávající prostor bude použit pro umístění navijáku se stálopevnou hadicí pro rychlý zásah.
Montáž potrubí pro kropící lištu
17.3.2009
Další z důležitých úkolů byla montáž plastového potrubí pro kropící lištu.
Z toho důvodu ,že máme na našem autě kropící lištu ,rozhodli jsme se vytvořit pevné potrubí ,aby jsme nemuseli neustále tahat hadice přes auto,což bylo v našem případě značně náročné.
Protože u Š 706 musí jít potrubí pod celým autem ,museli jsme nejprve vymyslet ,kudy potrubí povede.Kdo z JSDH toto auto vlastní ,tak nám jistě dá za pravdu ,že pod autem není zrovna moc prostoru ( hlavně v zadní části) ,kudy trubku o takovém průměru natáhnout.V zadní části u čerpadla bylo potrubí nataženo vedle hnací hřídele na čerpadlo nad příčníky nosného rámu.Poté jsme se z důvodu nedostatku místa byli nuceni dostat s potrubím pod nosný rám auta a pod tímto nosným rámem pokračovalo potrubí až do přední části k liště.Neobešli jsme se ale bez problémů.Nejnáročnější úkol byl navařit v zadní části u čerpadla koleno,které směřuje k ovládacímu ventilu.Neustále jsme se potýkali s obrovským nedostatkem prostoru pro manipulaci s nářadím, ale i samotným potrubím.Nakonec se ale schůdné řešení přece jen našlo a zdárně jsme tento úkol dokončili.
Výroba rámu zadní části
22.4.2009
Po přestávce , kdy jsme čekali na dodání materiálu na výrobu zadní části vozidla jsme se opět pustili do práce.
Materiál na výrobu rámu a další materiál v podobě hliníkového plechu nám sponzorským darem věnovala firma TEOZ Oldřichovice.
Důvodem těchto úprav je zefektivnění použití CAS a získání dalšího místa pro vybavení,které bude v budoucnu pořizováno..V zadní části budou dveře,v prostoru čerpadla také navíják s D hadicí pro prvotní zásah.Vozidlo dostalo zcela nový zadní nárazník a nová koncová světla.
Ač se to nezdá ,tak tyto práce nám zabírají moře času a proto bychom chtěli poděkovat našim rodinám za pochopení , kdy volný čas trávíme v hasičárně ,místo toho ,abychom pracovali třeba doma na zahradě.
Touto cestou chceme firmě TEOZ poděkovat za darování materiálu a za dlouholetou finanční a materiální podporu sboru a jednotky SDH.
1.6.2009
V těchto dnech dokončujeme venkovní část zadní nástavby.
Zadní část byla nastříkána základovou barvou,ovšem bez tmelení.Tmelení celé nástavby příjde na řadu až v době,kdy bude tato nástavba kompletně dokončena.Chybí už jen namontovat různé maličkosti.
Další plánovanou akcí bude s největší pravděpodobností výměna ventilů čerpadla a vyvedení výtlaků pod vozidlo.
Rekonstrukce výtlačného potrubí
19.6. 2009
Jako další z prací byla zahájena rekonstrukce výtlačného potrubí.Tyto práce spočívají ve výměně výtlačného potrubí za nové,které bude vyvedeno pod vozidlo.
Součástí těchto prací bude i výměna starých již nevyhovujících ventilů,za nové kulové ventily.
1.7.2009
První fáze rekonstrukce výtlačného potrubí byla dokončena.Nyní bude pokračovat druhá fáze,která spočívá v kompletní demontáži čerpadla a příslušenství a vše bude nastříkáno barvou.
15.7.2009
Byla dokončena druhá fáze rekonstrukce čerpacího agregátu.Tato rekonstrukce spočívala v kompletní demontáži agregátu ,kdy bylo vše očištěno, vyměněna ucpávka,vše bylo natřeno nebo nastříkáno a poté bylo celé čerpadlo včetně příslušenství namontováno zpět.Tato akce trvala týden a po tuto dobu muselo být vozidlo odhlášeno na KOPIS.
Při odhlášení vozidla jsme využili situace a současně s těmito pracemi probíhala i oprava vjezdu do naší garáže.
Výroba bočních dveří v zadní části
21.7.2009
V současné době byly zahájeny další práce.
Tentokrát se jedná o výrobu bočních dveří v zadní části CAS ,kde bude umístěn materiál.
20.8.2009
V těchto dnech byly dokončeny práce na bočních dveřích v zadní části.
Jako další práce je v plánu úprava výfukového potrubí a vytažení tohoto potrubí nad vozidlo.
Rekonstrukce výfukového potubí
28.8.2009
V těchto dnech byl dokončen další úkol, a to rekonstrukce výfukového potrubí.Tato rekonstrukce spočívala ve výměně původního potrubí za nové a vyvedení výfukového potrubí nad vozidlo.
Další naplánovanou prací bude výroba bočních dveří ve střední části.
Výroba bočních dveří ve střední a přední části
1.9.2009
V těchto dnech jsme zahájili další práce.Tentokrát se jedná o výrobu středních a předních dveří na boku vozidla.Protože se jedná o technicky celkem nátočný úkol ,rozhodli jsme se,že se nejprve vyrobí oboje dveře na jedné straně a pak bude výroba pokračovat na druhé straně.
28.9.2009
V současné době probíhá výroba středních a předních dveří na boku vozidla.Současně s těmito pracemi byly dokončovány vnitřní prostory zadních dveří na obou stranách.Výplně stěn v těchto prostorech jsou z hliníkového plechu a prostory jsou bybaveny proudnicemi hydrantovým nástavcem a jiným různým vybavením.
19.10.2009
I nadále pokračuje výroba bočních a předních dvěří na pravé straně.Byly dokončeny rámy dveří,které budou po dodání plechu oplechovány.
Poté bude následovat výroba rámu a dveří na levé straně.
4.11.2009
V těchto dnech byla dokončena vnější část pravé strany nástavby,a to střední a přední dveře.
Výroba bočních dveří ve střední a přední části levé strany
4.11.2009
Současně s dokončováním dveří pravé strany byly zahájeny práce na levé straně.Byly odstraněny staré plechy a přepážky ,které budou nahrazeny novými dveřmi.
17.11.2009
Po dodání materiálu byly zahájeny práce na dveřích pravé strany.
11.12.2009
V těchto dnech byly dokončeny práce na levé straně nástavby.Zbývá už jen dokončit pár drobností.Jako další se bude dokončovat přední čelo nástavby,které bylo taktéž upraveno a to do roviny oproti původní verzi.
Poté bude vše nastříkáno základní barvou.
Tímto bude vnějí část nástavby dokončena a budou zahájeny práce na jednotlivých vnitřních prostorách nástavby.
Byly započaty vnitřní úpravy
5.1.2010
I v zimních měsících pokračují práce na naší CAS.V současné době byly zahájeny práce na přední skříni nástavby.Byla odstraněna původní plechová podlaha,která bude nahrazena hliníkovým plechem.Poté budou práce pokračovat na pravé straně,která bude taktéž hliníková a budou zde umístěny ruční hasící přístroje.
Montáž hasících přístrojů
13.1.2010
Po výměně podlahy přišla řada na montáž hasících přístrojů.
Ve vozidle jsou 4ks a to
CO2 2ks
PG6 2ks
Montáž dýchací techniky
26.1.2010
Po montáži hasících přístrojů přišla řada na dýchací techniku,kterou jsme umístnili do nově vyrobené střední skříně na pravé straně nástavby.
29.1.2010
Byla dokončena montáž a DT má již své nové místo.
Práce na vnitřních prostorách pokračují
2.3.2010
I nadále pokračují práce na vnitřních prostorách naší CAS.
V současné době jsou dokončeny práce na pravé straně vozidla a na levé zadní a střední skříni.Zbývá dokončit levou přední skříň.
Tato práce si vyžádá o něco více času,protože nejprve musíme předělat baterie vozidla na druhou stranu vozu,protože stávající místo bude v budoucnu využito pro uložení dvou agregátů,které plánujeme v dohledné době pořídit.
Teprve až budou baterie vozu přeloženy na druhou stranu,budeme moci dokončit tuto skříň.
Jako poslední příjde na řadu výroba polic v předních skříních.
Výroba uložení pro akumulátory
15.3.2010
Po dodání materiálu začala výroba nového uložení pro autobaterie.Původní místo pro baterie bude využito pro uložení dvou agregátů.
1.4.2010
V těchto dnech byla dokončena další z prací,a to přeložení baterií na druhou stranu vozidla pod schody kabiny.
Současně byl dokončen nástřik nástavby základní barvou.
Výroba úložného prostoru pro agregáty
29.4.2010
V současné době probíhá výroba levé přední skříně,kde budou v budoucnu uloženy dva agregáty.
7.5.21010
V těchto dnech byly dokončeny úložné prostory pro agregáty.
Výstražné LED světla
21.5.2010
V těchto dnech byly namontovány nové výstražné LED světla.
Výměna VRZ
3.6.2010
Byla namontována rotační rampa,která je doplněna o stroboskopické světla,které jsou umístěny místo původních blikajících světel.Rampa je zkombinována s LED světly.Rampu lze také spustit v spořícím režimu,kdy jsou v provozu pouze stroboskopy a LED svetla.
Úprava schodů levé části
18.6.2010
Byla provedena úprava zadních schodů v levé části kabiny.Původní plech byl nahrazen nový hliníkový plechem.
Výroba regálu a polic v přední části nástavby
4.7.2010
Začali jsme s výrobou hadicového regálu a výsuvných polic v přední části nástavby.
Z pravé strany bude výsuvný regál,ve kterém budou uloženy hadice B a hadice C,včetně hadicových košů s dalšími hadicemi.
Z levé strany bude vyrobeno výsuvné plato a dva výsuvné a výklopné šuplíky na další materiál.
13.7.2010
Byla dokončena výroba výsuvného hadicového regálu.Tento regál je specifický tím, že jeho návrh provedli kolegové z SDH Halenkovice, kteří si v nedávné době svépomocí dělali vestavbu do DA Opel Movano a se kterými velmi úzce spolupracujeme.
Dále bude následovat výroba výsuvného plata a výklopných šuplíků na další vybavení.
22.7.2010
I přes tropické počasí i nadále pracujeme na naší CAS.
Byly vyrobeny rámy na výsuvné plato a dva vyklápěcí šuplíky.Nyní ,,dolaďujeme" drobnosti, aby vše lehce chodilo a plnilo svou funkci.
25.8.2010
V současné době dokončujeme prostory v přední části nástavby. Už jen čekáme na dodání hliníkového plechu, ze kterého budou vyrobeny šuplíky a výsuvná plata na materiál a elektrocentrálu,kterou jsme nedávno obdrželi .
7.9. 2010
Po dodání hliníkového plechu pokračujeme v dokončovacích pracech.
Byl dokončen regál pro uložení hadic a dokončeno plato pro elaktrocentrálu.
15.9.2010
Byly dokončeny úložné šuplíky, do kterých bude uložen materiál jako jsou lana, spony, vazáky apod.
Na šuplíky zbývá jen namontovat madla a bude hotovo.
Finální fáze oprav
24.9.2010
Byla zahájena poslední fáze úprav na naší CAS a to příprava na lakování vozidla.
Naše auto se na nějaký čas proměnilo v ošklivé kačátko.Avšak ne na dlouho.Zbývá dokončit ještě pár drobností, které musí být hotovy než bude auto převezeno na lakování.
6.10.2010
Zatím co pracujeme na přípravách na lak, tak současně probíhají i další práce.Součástí repasu auta je i výměna starých sedáků,které už měly odslouženo.Tyto staré sedáky byly nahrazeny ,,novými" sedačkami z Favorita.
14.10.2010
Součástí příprav na lak byla také výroba a montáž nových držáků zpětných zrcátek.
15.10.2010
Je pátek 12.15h. příprava na lak je dokončena a náš Trambík odjíždí do laku.
Výroba bedny na nářadí
27.11.2010
Zátím co stále čekáme, až se nám náš trambík vrátí z laku, nezahálíme a věnujeme se dalším pracem, jako je výroba bedny pro nářadí a výroba stožáru pro osvětlení.
Máme hotovo
10.12.2010
Konečně máme hotovo a chystáme se na cestu domů.
Tak už jsme doma
16.12.2010
Tak jsme se konečně dočkali a náš Matty je doma.A stal se z něho velký krasavec.Po ,,nastrojení" jsme ho přihlásili opět do výjezdu.
Nové nápisy a označení
21.12.2010
Náš Matty dostal k vánocům nové nápisy. Jedná se o nápisy označující hasičské vozidlo.V zadní části jsou všechny nápisy a označení zhotoveny v reflexní úpravě.
Toto označení nám nechala zhotovit firma TEOZ , které tímto děkujeme.
Práce v zimních měsících
15.2.2011
V zimních měsících pracujeme na elektroinstalaci nástavby.
Dokončovací práce
23.4.2011
V současné době dokončujeme práce na našem vozidle.Dokončuje se elektroinstalace, byl dokončen osvětlovací stožár a byly provedeny další nezbytné práce které přispívají ke konečné fázi naší přestavby.
Montáž varovných LED světel
30.5.2011
V minulých dnech byly na naše vozidlo namontovány 4 ks oranžových varovných LED modulů.Tyto moduly byly z důvodu bezpečnosti namontovány na výklopné dveře našeho vozidla, aby byly v případě otevření na vozovce tyto dveře dobře viditelné.
Výroba a montáž výsuvného plata
17.6.2011
V těchto dnech bylo do našeho vozidla umístněno motorové kalové čerpadlo Heron.
Toto čerpadlo je taktéž jako elektrocentrála posazeno na výsuvném platě, které bylo pro tyto účely zhotoveno.
Montáž bezpečnostní aleje
Nedávno byla na naše vozidlo namontována oranžová bezpečnostní alej, která upozorňuje a označuje překážku na komunikaci.
Z kapacitních důvodů je dosavadní fotogalerie rekonstrukce přesunuta na
sdholdrichovice.rajce.idnes.cz/Hasici_Oldrichovice/
Informace z rekonstrukce a fotografie z poslední doby budou zde na této stránce doplňovány podle průběhu jednotlivých prací.
Petr Měrka
velitel JSDH
Náhledy fotografií ze složky Rekonstrukce a úprava nástavby